ekskluzywne wizytówki

Ekskluzywne wizytówki

Kwiecień 16, 2014

Z wizytówkami jest podobnie jak np ubraniami. Można je określić jako ekskluzywne nie wtedy, gdy są ozdobione wielością krzykliwych barw i połyskujących, nieuzasadnionych ozdób. Ekskluzywnego charakteru nadaje im prostota, pomysł, nieszablonowe rozwiązanie, wstrzemięźliwość jeśli chodzi o dekoracyjność.
Warto pamiętać, że ekskluzywny charakter wizytówce nadać możemy jeśli zharmonizujemy projekt z techniką druku. Możliwości technik jest kilka. Oto najciekawsze wg nas.

Wizytówki z lakierem wybiórczym

Na czym polega ta technika? W tym rodzaju wizytówek zadrukowany papier np kreda matowa 350g najlepiej najpierw pokryć warstwą folii matowej. Jest to szczególnie ważne gdy mamy do czynienia z projektem, w którym kolorowy zadruk dochodzi do brzegu. Folia matowa ochrania brzeg wizytówki przed odpryskiwaniem farby, a także sprawia, że wizytówka jest milsza w dotyku i po prostu wygląda ładniej. Na tak przygotowaną wizytówkę nakłada się lakier UV. Jest on przeźroczysty, a położony na kartoniku zadrukowanym kolorem uwypukla wybrany kształt oraz intensyfikuje kolor podłoża.
Jak każda technika druku, również ta ma swoje ograniczenia. Ze względu na konsystencję lakieru, nie można stosować go do zbyt drobnych elementów, ponieważ może on „przelać się” poza obszar zadruku jaki chcemy pokryć. Trzeba o tym pamiętać już na etapie projektowania wizytówki. Nie zawsze bowiem projekt, który dobrze prezetuje się na monitorze, jest wykonalny w druku.

Co możemy lakierować? Najprostszym rozwiazaniem jest uszlachetnienie danych tekstowych lub logo, umieszconych na wizytówce. To efektowne rozwiązanie, ale warto rozważyć także inna opcję, taką jak polakierowanie jakiegoś wzoru, np nawiązujacego do nazwy firmy czy po prostu dekoracyjnego. Wszystko zależy w jakiej branży działa osoba, dla której przygotowujemy wizytówkę. Jest to rozwiązanie szczegolnie przydatne jeśli np logo, które chcieliśmy polakierować nie nadaje się do tego np z uwagi na bardzo szczegółowe elementy czy np. kiedy posiadamy je jedynie w wersji bitmapowej (Lakier możemy pomłożyć tylko gdy obiekt jest zapiasny jako krzywa). Przykłady takich rozwiązań można zobaczyć poniżej.

Wizytówki tłoczone

Inną formą nadania wizytówce ekskluzywnego charakteru jest tłoczenie. Uwypuklenie wybranych elementów zwraca na nie uwagę, nie dodając jednocześnie błyszczącego efektu (jak w przypadku lakieru UV). w przypadku tego rozwiązania, również musimy pamiętać, że nie wytłoczymy zbyt małych elementów. Najbezpieczniej jest uwypuklać większe elementy jak logo. Jeśli jest ono zbyt szczegółowe aby uwypuklić poszczególne jego elementy, warto rozważyć uwypuklenie większego obszaru na którym jest położone.

Hotstamping

To bardzo ciekawa technika, która pozwala na uzyskanie kolorów nieosiągalnych samym zadrukiem z CMYKa. Folie hostampingowe, które tłoczy się na gorąco na wizytówce mogą mieć różne kolory, np złoty, srebrny, czarny czy hologram. Hotstamping również nadaje się do nałożenia w przypadku większych elementów. Szczególnie ciekawie wygląda on zastosowany na papierach barwionych w masie np. czarne wizytówki. Odpowiednio przemyślany projekt w połączeniu z tą techniką pozwala osiągnąć na prawdę ekskluzywne wrażenie.

Wizytówki bawełniane

To rozwiązanie najdroższe, najrzadziej spotykane ale i najbardziej wyjątkowe. Druk tych wizytówek odbywa się na papierze wykonanym z bawełny. Jest w 100% ekologiczny. Wyjatkowy w dotyku, o wiele grubszy niż standardowa wizytówka. Przy dobrze zaplanowanym projekcie efekt jest bardzo wysublimowany. W tej technice możemy mysleć zarówno o barwieniu brzegów wizytówki, jak również o wycinaniu jej w wybranym kształcie. Ta technika ma także swoje ograniczenia np jednolity zadruk jaki możemy na niej wykonać to 15%, maksymalnie 20% powierzchni wizytówki.

Jak widać, możliwości stworzenia ekskluzywnej wizytówki jest kilka. Odpowiednio dobrana do charakteru naszej działalności wizytówka może być kropką nad i kreowanego wizerunku. Warto więc poświęcić dłuższą chwilę aby wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie. W razie wątpliwości najlepiej zwrócić się do fachowców w tej dziedzinie, którzy wesprą w wyborze i późniejszej realizacji najlepszych wizytówek dla Państwa.

Studio RobieDobrze.com
Łódź, ul. św. Jerzego 10/12
studio@robiedobrze.com
tel. 690-069-690

Leave a Comment